Social Deal
10-jarig jubileumfeest
Locaties komen pas echt tot leven tijdens een event! Voor onze evenementenlocatie was dit het eerste grote live event sinds de laatste versoepelingen. Dion Janssen, eigenaar van live communicatiebureau The Hospitality Group, organiseerde het feest voor Social Deal en vertelt hoe het event tot stand kwam.
“Voor Social Deal was het al snel duidelijk: er moest echt gefeest kunnen worden. Dus geen anderhalve meter afstand en werken met vaste zitplekken. Dit jubileum moest groots gevierd worden met een feest waar iedereen nog lang over na zou praten”, begint Dion. “Vanwege de coronamaatregelen is het event dus een paar keer uitgesteld. Onze inschatting was dat dit najaar de meeste maatregelen hopelijk weer verdwenen zouden zijn en daarom zijn we in mei begonnen met organiseren.” Noordkade Veghel kwam al snel in beeld. “Het hoofdkantoor van Social Deal zit in Den Bosch en vanuit daar zou iedereen naar het feest komen. De locatie moest dus in die regio liggen en toen dacht ik eigenlijk meteen aan Noordkade Veghel. Ik was er al eens geweest tijdens de Food Inspiration Trendsummit en vond het zo’n gave locatie! Vooral de Koekbouw is uniek.”
Noordkade Veghel
Dion: “Wat ik zo fijn vind aan de Koekbouw van Noordkade Veghel is de enorme ruimte die je er hebt met een industrieel karakter. Je kunt hier alles maken wat je wil en dat is perfect voor ons. Maar tegelijkertijd zijn de basisvoorzieningen ook heel goed geregeld. Je hebt overal stroompunten, kabelgoten, een hele goede akoestiek, verschillende waterpunten en handige ruimten voor de catering. Ook zijn er kleedkamers voor de artiesten en is er zelfs een artiestencafé.” In de maanden in aanloop naar het feest was er veel onderling contact tussen The Hospitality Group en Michelle Strik, het aanspreekpunt voor evenementen op de Noordkade. Michelle: “Wij weten natuurlijk precies wat er mogelijk is in de Koekbouw, dus daarom konden Dion en zijn collega’s altijd even bellen of mailen met vragen. Even langskomen met een leverancier valt ook altijd wel te regelen. Bij zo’n groot event met meerdere op- en afbouwdagen is zoiets gewoon noodzakelijk.”
Jubileumfeest
Op de avond van het event arriveerden de gasten met een bus voor de deur van Noordkade Veghel. Hier werden ze begroet door drag queens en stuurden mensen in 80’s outfits ze richting de garderobe. Vervolgens kon iedereen lekker gaan eten in de Koekbouw. Vanaf half acht ging het programma op een spectaculaire manier van start. Dion: “De eigenaren van Social Deal kwamen toen vanuit het plafond met kabels, rook en wind naar beneden. Dat vond iedereen natuurlijk hilarisch! Na hun openingsspeech kreeg het publiek vijf ‘deals’ cadeau. Het idee achter dit jubileumfeest was namelijk dat de eigenaren al hun medewerkers wilden bedanken. En hoe kan dat beter dan met een deal à la Social Deal? In de week voorafgaand aan het feest hadden ze ook al vijf deals aan medewerkers gegeven zoals een hotelovernachting voor de nacht na het feest, een kappersbon zodat je met fris haar naar het feest kon en een taxirit naar het feest toe.”
Door de deals bestond het feest telkens uit een nieuwe verrassing. Drie deals waren optredens van de band SESSION met Xander de Buisonjé, het dj duo Lucas & Steve en de dj’s van The Partysquad. “Verder onthulden we een onbeperkte Gin & Tonic bar en een Febo snackmuur”, aldus Dion. “Uiteindelijk ging ruim vijfhonderd man helemaal uit zijn dak en dat was geweldig om te zien.” Ook voor Noordkade Veghel was het fantastisch om eindelijk weer een echt feest te hosten. Michelle: “Hier doe je het werk voor: mensen een toptijd laten beleven. Het was ook echt alsof die avond de tijd had stilgestaan en er nooit een pandemie was geweest. Ik vond het ook heel tof om te zien hoe The Hospitality Group de Koekbouw had ingericht met zo’n heerlijk over de top thema. Die zaal is zo breed inzetbaar. En trouwens niet alleen voor feesten; we hebben er ook vaak congressen, recepties of beurzen bijvoorbeeld.”